Spis treści
Ale to nie powstrzymuje kapitana Barbossy, Willa i Elizabeth od chęci uratowania go. Nabywają więc legendarne chińskie mapy morskie, zbierają zbieraną załogę i wypływają na koniec świata. Wypływają po to, aby znaleźć swojego zapierającego dech w piersiach przyjaciela – we własnym prywatnym piekle, uwięzionym na pokładzie Czarnej Perły w środku martwej pustyni. To kwalifikuje się jako martwe w filmach Piraci z Karaibów. W tym wypadku w filmie Piraci z Karaibów: Na krańcu świata.
Poprzez cudowne wydarzenie – podobne do legendarnej przejażdżki żółwia Jacka – Jack udaje się do swoich zbawców i razem odkrywają, jak uwolnić się od śmierci. Pływają z powrotem do żywych, gdzie Barbossa zwołuje dwór piratów. Ma nadzieję przekonać tych krwiożerczych przywódców, aby razem zebrali się i walczyli z Davy’m Jonesem, Lordem Beckettem i armadą East India Trading Company. Ale wszystko nie wygląda tak, jak się wydaje, gdy Will oszukuje Jacka i Jacka oszukuje Barbossę i Elizabeth oszukuje Willa … i to dalej. Kłamstwa uruchamiają szereg planów ludzi. Ale najgorszym z nich jest lord Beckett. Ma nadzieję wysłać Jacka z powrotem w oblegany pąklami uścisk Davy’ego Jonesa i gwałtownie zetrzeć piracki naród z powierzchni ziemi. Tym czasem Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach mogą zaskoczyć wszystkich fanów.
Jack rezygnuje z tego, co jest dla niego najważniejsze, aby uratować życie Willa. Elizabeth i Will (pomimo kłamstwa) w końcu wyrażają swoją miłość i zaangażowanie do siebie. Elizabeth i jej ojciec dzielą głęboką miłość i szacunek dla siebie. A jej przemiana z damsel w ognistego przywódcę jest teraz zakończona, wysyłając wiadomość o inicjacji do młodych kobiet. Kiedy ona i ojciec Willa („Bootstrap” Bill Turner) mówią o obietnicy Willa o powrocie i uratowaniu drogiego starego taty, Bootstrap zdaje sobie sprawę, że „jeśli mnie zbawi, traci cię” – i bezinteresownie mówi: „Powiedz mu, żeby trzymał się z daleka”. Niezrażony Will nadal stara się dotrzymać obietnicy.
Człowiek o wątpliwej lojalności wydaje ostateczne stanowisko zbawcze. Piraci mają nieco pokręcone, ale szlachetne powiedzenie: „Nie ma przegranej sprawy, jeśli jest tylko jeden głupiec, który o nią walczy”. Podczas krótkiej epizody jako tata pirata Jacka, Keith Richards radzi mu: „Sztuką nie jest życie wieczne, to życie ze sobą na zawsze”.
Pirackie przesądy obfitują i są realizowane – tak jak w Klątwie Czarnej Perły i Skrzyni Umarlaka. Święte księgi prawa piratów. Przeklęte statki. Davy Jones. Nieumarły. Niezupełnie martwy. I czarodziejka voodoo Tia Dalma, która tym razem jest bardziej związana z legendą o bogini śmierci o imieniu Calypso. Rzuca kości w czasie próby i jest przedmiotem inkantacji, która uwalnia Calypso z jej ludzkiego więzienia.
Jack jest w miejscu „poza krawędzią mapy”, gdzie tylko martwi mogą iść. (Jego życie pozagrobowe rozgrywa się jak epizod psychotyczny). Jego ratownicy żeglują nad wodospadem, najwyraźniej umierając, by dotrzeć do niego przed pobiciem systemu i ponownym wejściem w nasz wymiar. Nadprzyrodzone zjawisko odwraca świat do góry nogami i przywraca je. Okultystyczne przekleństwo daje życie umierającemu i potępia go na wieczność.
Kobiety noszą topy i spódnice o niskim kroju, rozcięte na udzie. Istnieje wiele piratów o nagich piersiach. Jeśli chodzi o żartobliwą miłość do inscenizacji franczyzy, najbardziej oczywista jest tu kula armatnia zwisająca z łańcuchów. Azjatycki pirat kapitan Feng całuje Elizabeth, próbując się na nią przymusić. Przed zdobyciem audiencji u władcy piratów Elżbieta ma usunąć wszystkie ubrania z wyjątkiem luźnej sukienki. Nie oglądamy jej disrobe, ale później widzimy piratów zerkających przez deski podłogowe, aby zobaczyć pod ubraniem.
Will i Elizabeth całują się kilka razy. A po ślubie – w scenie, którą niektórzy zinterpretują jako chorobliwie romantyczne spotkanie żywych i umarłych. Sugeruje się, że uprawiają seks na plaży na wyspie. Kiedy oboje się ubierają, Elizabeth kładzie stopę na skale, a Will sięga, by złapać ją za nagą nogę i pocałować.