Spis treści
Najnowsza księżniczka Disneya, Raya, ma poważne problemy z zaufaniem. Raya i ostatni smok online zachwycił fanów na całym świecie. Niedługo po tym, jak podąża za przykładem swojego taty, który rozszerza gałązkę oliwną innym przywódcom innych królestw. Krain, które kiedyś stanowiły Kumandrę. Czyli starożytną utopię międzykulturowej jedności. Niestety została zdradzona przez nowego przyjaciela, Namaari (Gemma Chan). Raya (Kelly Marie Tran) zaproponowała swojej koleżance, z którą związała się mieczami zerknięcie na smoczy klejnot. To diament, który sprawia, że wszyscy dorośli się zmieniają. Na nieszczęście dla Rayi, bujność Namaariego jest częścią podstępu mającego na celu zdobycie tego cennego kamienia. W tym podzielonym na frakcje świecie, w którym zjadają psy, nawet dzieci są oszustami. Niestety tak czasami bywa, podobnie jak w filmie Na rauszu (Druk) online. Tam znów alkohol robi swoje.
Gdy Disney wkracza w dziewiątą dekadę animowanych filmów, to firma wykonuje gesty w kierunku społeczno-politycznego znaczenia. Także zmienia pozycję swoich księżniczek na niezależne bohaterki i otwiera animowane wszechświaty na bardziej inkluzywne. Zootopia była niewątpliwą, choć niedoskonałą alegorią rasizmu. Sequel Krainy Lodu 2 stawiał swoje królewskie siostry w obliczu kolonialnego dziedzictwa ich własnego królestwa. Jednak niezależnie od zamierzonego wyczucia czasu, Raya i ostatni smok jest na swoim poziomie. To dystopijna saga, która wydaje się dezorientująco przygotowana do uwolnienia pod koniec pandemii. I to jeszcze pod rządami prezydenta, który kierował się przesłaniami o uzdrowieniu i jedności.
To film, który rozgrywa się w krajobrazie spustoszonym przez zarazę. Powiedziano tutaj, że jedyna szansa na przyszłość wydaje się zależeć od bohaterów. Oni mocno zastanowią się, jak przezwyciężyć plemienność, która rozbiła ich naród. Kto mógłby kiedykolwiek się odnieść? Dzięki Bogu, jest słodkie dziecko, na którym można się skupić. Z Twoją pomocą będziemy nadal dostarczać wysoce wpływowe raporty, które mogą przeciwdziałać dezinformacji. Mogą też stanowić wiarygodne, godne zaufania źródło wiadomości dla wszystkich. Nie mając udziałowców ani miliarderów, ustalamy własny program i zapewniamy dziennikarstwo poszukujące prawdy, wolne od wpływów handlowych i politycznych. Kiedy nigdy nie ma większego znaczenia, możemy badać i rzucać wyzwania bez strachu i przychylności.
Okazuje się, że kamień jest jedyną rzeczą stojącą między ludzkością a Druunami, „bezmyślną plagą”, która zamienia ludzi w posągi z terakoty. To bezkształtne, elektrycznofioletowe zło zostaje uwolnione, gdy klejnot rozpada się, rzucając planetę w ciemne wieki. Wiara w dobroć innych ludzi – nawet tych z odległych krajów io różnych przekonaniach – to motyw przewodni filmu „Raya i ostatni smok online”. Reżyserami tej produkcji są Don Hall i Carlos López Estrada. Natomiast scenarzyści to Qui Nguyen i Adele Lim. Akcja rozgrywa się w fantastycznej wersji Azji Południowo-Wschodniej z pływającymi targami i taksówkami wodnymi. Cały film online w tych czasach to coś bardzo ciekawego. Można go obejrzeć online bez wychodzenia z domu.
Robimy to, ponieważ wierzymy w równość informacji, w której każdy zasługuje na przeczytanie dokładnych wiadomości i przemyślanych analiz. Coraz więcej ludzi jest dobrze poinformowanych o wydarzeniach na świecie i inspiruje ich do podjęcia znaczących działań. W typowy dla księżniczek Disneya sposób, nasza rozmyślająca bohaterka zdobywa pomocnika żartującego w nieludzkiej postaci: Sisu, tytułowego ostatniego smoka, który nie jest groźnym behemotem, a raczej niezdarnym, zmiennokształtnym stworzeniem podobnym do My Little Pony. Raya i spółka przemierzają wiele krajów, aby zebrać porozrzucane kawałki kamienia, dając twórcom pretekst do oddania się rozbudowanemu budowaniu świata, podczas gdy błyskawiczna edycja i porywająco choreograficznie sceny akcji ożywiają te ustawienia z komiksowym rozmachem.
Animatorzy nie odbiegają daleko od ogólnego stylu ostatnich potraw Disneya, takich jak „Kraina lodu” czy „Moana”, chociaż niezwykle szczegółowe otoczenie filmu – kapliczki lasów deszczowych z widoczną wilgocią, ośnieżone górskie fortece spowite mgłą – są szczególnie imponujące. Jest wiele historii do pośpieszenia, wystarczająco dużo, aby łatwo było zobaczyć Rayę i Ostatniego Smoka jako strategicznie obliczoną, gotową do spin-offu część korporacyjnej własności intelektualnej, która powróci do tych szczegółów w innej formie. Ale mimo to film ma wybuchy prawdziwej transcendencji. Za wiele z nich odpowiada Sisu, który uosabia to, co początkowo wydaje się naiwne, a później radykalny optymizm. Ostatnio też w sieci pojawiła się nowa animacja – Tajna Agencja Kontroli Magii. To ciekawa, rosyjska produkcja.
Delikatnie komediowe wokalne wykonanie Awkwafiny robi wiele. Po to, aby uczynić postać świętą niewinną, radośnie wykorzystując zdobyte moce, aby odbijać się od nieba i zawsze nalegając, że właściwy dar może naprawić wszystkie podziały. Namaari jest kluczem do innych. Jej pogranicze, romantycznie naładowany konflikt z Rayą staje się centralnym związkiem filmu, w którym para jest rozdarta między poczuciem, że mogą tylko troszczyć się o swoich ludzi, a chęcią działania na rzecz większego dobra. Zabieg Disneya, podobnie jak sam Druun, wydaje się neutralizować wszystko, czego dotknie, bez względu na to, jak ciężko pracuje, aby zachować charakterystyczne elementy niezachodnich kultur, które opatrzył swoją etykietą, zwłaszcza niedawno.
Czy Disney składa hołd tym kulturom? A może te kultury są instrumentami strategii korporacyjnej? Miejsca tak różne, jak Meksyk („Coco”), Wyspy Polinezyjskie („Moana”), a teraz Azja Południowo-Wschodnia są spłaszczone wzdłuż kontinuum Disneya. Każde z nich sprawia wrażenie jedności w kolekcji. Naszym celem jest zaoferowanie czytelnikom kompleksowej, międzynarodowej perspektywy na krytyczne wydarzenia kształtujące nasz świat. Dlatego dla Was specjalnie recenzujemy filmy i seriale online. To nasze wielkie hobby i cieszymy się, że możemy zrobić coś pożytecznego.